10 Ekim 2016 Pazartesi

Jimnastiğe başladık? Geç mi kaldık yoksa erken mi? Hangi kurslar ne zaman?

Malumunuz, çağımızda ebeveynler çocuk doğar doğmaz kurslara kaydettiriyor. Benim gibi oyun vs.ye pek düşkün aşırı bilgiç anneler de her şeyin deneme dersine giderek denemekten bitap düşebiliyor =) Şaka bir yana kızım 4 yaşına geldi ama şimdiye kadar ciddi bir kurs düşünmedim. Arada, etrafta gönderenlerden dolayı biraz müteessir olsam da =), 2,5 yaş civarı 1 aylık jimnastik geçmişimiz dışında pek bir teşebbüsümüz de olmadı. Neden mi?

Çok yakın arkadaşım bale yapıyor (balerin dedirtmiyor kendine, profesyonel olarak yapmıyor çünkü ama o kalplerimizin balerini ;) Ankara'da epeyce ünlü bir dans merkezinin sahibi ve devlet opera ve balesinin eski ve ünlü bir baleti olan hocası, gerçekten baleye başlamak için 6 yaşı beklemek gerek olduğunu söylediğinden beri biz evde yapıyoruz =) Balet hocamız gerekçe olarak komutları doğru anlayamayacaklarını ve doğru kasları kullanamayabileceklerini gösteriyor. Yani 3 yaşta da bale kursuna gidebilir tabi gidilmez değil! Bir kültür edinebilir, tütü giyer gezer mutlu olur bebeler =) Ama benim anladığım, asıl 6 yaşından sonra işin nasıl yapılacağını öğrenebilir, anlayabilir. Çok sevdiği teyzesi bale ile ilgilendiği için biz şanslıydık, Asya baleye çok meraklı ama hep ev balesi ile idare ettik =)

Peki diğer kurslar? 5 yaşa kadar jimnastik ve yüzme öneriliyor çoğu yerde! Ben de çok preofesyonelce bilmesem de konuyu, bu görüşe katılıyorum. Ve bu yüzden bu yıl jimnastik-dans-bale karışımı bir kursa başladık. Haftada 1 gün 1 saat. Resim, piyano vs. gibi kurslar için de 5 yaşı bekleyin diyorlar. Ama çocuğunuz istekliyse tabi götürebilirsiniz, seveceği şeylere karar vermesi kolaylaşabilir ve kültür edinmiş olur. Lakin hem kendinizi hem çocuğunuzu bunaltmamak gerek, çocuğun motivasyonunu kırmamak gerek!

Bu konu üzerinde düşünürken, geçenlerde okuduğum bir yazıdan (bir araştırma hakkındaydı) çok etkilendim ve konuyla ilgisi olduğunu düşündüm. Çok fazla uyarana, oyuncağa, vs. ye maruz kalan çocuklar (maruz ifadesi çok yerinde bence) savaş bölgelerinde yaşayan çocuklarla benzer tepkiler verebiliyorlarmış. Yani kaygı temelli rahatsızlıklara yatkınlık vs. gibi. Biz bilmiş anneler, her şeyin en iyisini (!) araştırıp çocuğumuzla uygulamaya çalışırken bu veriyi aklımızın bir kenarında tutmalıyız diye düşünüyorum. Zira yaratıcılığın ve hayal gücünün de en çok can sıkıntısıyla ortaya çıktığı unutlmamalı =) Sağlıcakla..

2 yorum:

10 numara dedi ki...

yazınızı keyifle okudum başarılar

10 numara dedi ki...

yazınızı keyifle okudum başarılar