10 Ekim 2016 Pazartesi

4 yaşa 5 kala neler peşindeyiz? Sonbahar oyunları..

Kış gelmeden eve kapanmadan yine açık havaları değerlendirme çabalarımız sürüyor. Zira geçen gün okuduğum bir yazıda "özellikle büyükşehirlerde yaşayan çocukların gün içinde cezaevlerindeki mahkumlardan daha az dışarıda vakit geçirmesinden" bahsediyordu. Bu yazıyı okuduğumdan beri kızı sokağa çıkarmak için elimden geleni yapıyorum. Lakin bizimki biraz fazla evcimen. Ama arkadaşlarla "ormana gitmek" büyük eğlence. Bizim için yaşadığımız yerin yakınında orman yer alması büyük avantaj. Olmayan yerler için, parklar, minnacık bahçeler vs. hepsi olur.
Bizim evde bir süredir olağanüstü hal var. Ben görevim dolayısıyla haftada iki gün şehir dışındayım bir süredir. Bu konuyla ilgili ayrıca bir yazı yazacağım. Şimdi bakalım neler yaptık?

Ağaçları işaretlemece: Komşularımız ve biricik arkadaşlarımız Fikret ve annesi Derya bu hafta tebeşir getirmişlerdi sonbahar gezmesine. Biz de ağaçları işaretledik. Koşturduk, yorulduk. Koşmacada foto çekemedik tabisi =)

Ağaçların üzerinden yağmur damlalarını toplamaca: Yağmur bir gece önce öyle güzel yağmış ki minicik yapraklar hala damlaları tutuyordu. Tek tek damlaları topladık..

Delgeç, Cetvel vs. ile çalışmalar: Delgeçi bir etkinlikte kullanmak için almıştık ama 3-4 gün boyunca en büyük eğlencemiz oldu. Bir dergiden çıkan cetvelle de sürekli şekiller çiziyoruz. Üçgen ve kare çizmeye çalışıyoruz. Üçgenin kaç köşesi kaç kenarı muhabbetleri de cabası =)

Bir de bu ay tubitak yayınlarının bir kitabını aldım. Çok beğendim. Hemen paylaşayım istedim. Mevsim Mevsim Oyunlar kitabı. Adından da anlayacağınız üzere mevsimlere göre görsel anlatımlı oyunlar var. 0-3 yaşa çok hitap etmese de 4-5 yaştan itibaren oynanabilecek çok güzel oyun tavsiyeleri var. 0-3 yaş için de oyun düşünen annelerin hayal gücünü destekleyebilir. Benim gibi zaman zaman oyun bulmakta zorlanan veya aşırı premsesli evcilikçilikten sıkılan anneler için ise ilaç gibi =)

Bir de çocuk kitabı önerisinde bulunmadan geçemiyeceğim. Ne zamandır en beğendiğim kitaplardan biri oldu: Rüzgarın üzerindeki şehir. Yaş grubumuz büyüdükçe yeni yazarlar tanıyoruz. Behiç Ak'ın bu kitabına ben bayıldım. 



Hiç yorum yok: