26 Ağustos 2014 Salı

22. Ay Etkinlikleri

22. Ayda Neler Yaptık?

Bu ayın büyük bir kısmında, izindeydim. Hal böyle olunca bolca etkinlik yapmaya zamanımız oldu. Genelde sabahları (keyfimiz yerindeyse =) bilişsel etkinlikler seçmeye çalıştım, öğle uykusu sonrası ise daha çok eğlenceli etkinlikler yaptık. Hemen hemen her akşam üstü parkta, hem enerjimizi boşalttık hem de bol bol kaba motor kaslarımızı çalıştırdık. Asya bu ay 3-4 kelimelik cümleler kuruyor, "ben" kelimesinde çılgın bir artış oldu, elbiselerini tam başaramasa da kendi giyinmeye çalışıyor ve hayali oyunlar kurmaya başladı, kurduğumuz oyunlara da keyifle uyum sağlıyor =) Ama tuvalet eğitimine hazır olmadığımıza karar verdim ve ara verdik. Bu ayki etkinliklerimizi de genel olarak sıralayalım:

*Bol bol Sulu etkinliklere devam: Artık sulu etkinliklerin suyunu çıkardık, Asya balkonda kendini de yıkamaya başladı =)  Bazen de farklı boyutlar katmaya çalıştım etkinliklere, alüminyum folyodan kayıklarda bir şeyler yüzdürmece, ya da farklı şekillerde ulaşılan yüzme havuzları vs.



Çiftlikçilik oyunu neredeyse her gün oynadığımız
oyunlardan 
küçük ahşap ailemizi ve eşyalarını
çok farklı ortamlarda
kullanabiliyoruz.

* Hayali Oyunlar: "Evcilik" de diyebileceğimiz, ama evcilik deyince sadece kız çocuklarına hitap ediyormuş gibi düşündüren oyunlar =) Aslında biz yakın zamanda yaşadığımız bir çok olayı ya da durumu oyunlaştırdık. Örneğin: Asya düştü, ve bir yeri şişti. Sakinleştikten sonra bebeklerinden birine de aynı şey oluyor ve biz onu tedavi ediyoruz, gibi. Ya da yeni baştan hayali hikayeler uyduruyoruz. Hayali oyunlar, eğlendirip, meşgul ettiği gibi dil gelişimlerine de çok büyük katkı sağlıyor. Bunun için farklı temalı nesneler, hayvanlar seçip (resimler, fotoğraflar da olur) hikayeler de anlatabilirsiniz.






*Renk Çalışmaları: Ben, her an bu ne renk şu ne renk diye sormuyorum, hala karıştırdığı renkler de var bu yüzden baskı hissetmesini de istemiyorum.. Ama farklı etkinliklerde, sürekli renk tekrarı yapıyoruz, ve nesneleri tarif ederken renkleri kullanıyoruz. Yandaki etkinlik: Daha çok ara renkleri çalıştığımız, sürprizli nesne poşetinden nesne çekip rengine yerleştirmece. Paylaşımcı annelerden öğrendik ;)





*Yumurta kolisi etkinlikleri: Bebeklikten beri pek sevdiğimiz yumurta kolisi ile aynı renk ponponları yanyana dizmece, boncukları sıralamaca çalıştık. Ama bazen de otobüsçülük oynadık =)



*Temalı nesne yerleştirmece : Buna benzer bir etkinliği yine paylaşımcı annelerde görmüştüm. Ben de yelkenli, balıklar vs. içeren deniz temalı bir puzzle hazırladım. Aynı zamanda şekilleri de içeriyor. Daha önceki aylardan şekil çalışmalarının yanı sıra farklı bir şekil  tekrarı oldu.
Nesne yerleştirmece


* Oyuncak bebeklere yastık-yorgan dikmece (farklı desenlerde kumaşlar, farklı boyutlarda boncuklar vs.) Asya kumaş parçalarını çok seviyor, farklı renkler ve desenler hoşuna gidiyor, onlarla kendi kendine zaman geçirebiliyor. Ben ve ananesi de bu arada minyatür yastıklar-yorganlar dikiyoruz. Evcilik oyunlarının vazgeçilmezi...




*Hamurla farklı etkinliklere devam: Küme ve renk çalışmaları: 



Malzemeler: Kilitli buzdolabı poşeti, (içine kağıt), (içinde
belli bölgelere damlatılan) akışkan ama yoğun boya

*Daha sanatsal etkinlikler: Kağıdı ikiye katlama yöntemiyle elde edilen ebruli şekiller vs. ve pinterest'te görüp denediğim "temiz parmak boyası etkinliği"









*Düğme ilikleme çalışmaları için: Pinterest'te gördüğüm ve keçeden yaptığım bu malzeme ile hem renk hem ilikleme çalışıyoruz..

*Günlük yaşam becerilerine tam gaz devam: Balkon yıkamalar, yer silmeler, çamaşır yıkamalar =) Eğlenceli, öğretici, vakit geçirtici...



Bu ayın son sözü: "Evcilik" oyunlarına genel olarak daha çok kız çocuklar ilgi gösteriyor gibi gelse de erkek çocuklarını da sakinleştirdiğini eğer çocuğun da ilgisi varsa çok onlar için faydalı olduğunu düşünüyorum. Özellikle tam da manasıyla kastedilen oyuncak bebek ile oynanan evcilik oyunları da farklı temalarda çocuğa duygu gelişimi açısından çok katkı sağlayabilir. Bu bağlamda, alternatif anne de yayınlanan bu sloganı çok beğendim ve bunu da paylaşmadan edemeyeceğim =) Sevgiler...



2 yorum:

pinartekkilic dedi ki...

Çocuğunuz bu etkinlikler 22 aydan büyük olmalı

funny momy dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.